Про організацію проведення інформаційно-роз'яснювальної кампанії по запровадженню змін в податковому законодавстві, які сприятимуть підтримці бізнесу в умовах дії воєнного стану
Деклараційна кампанія 2023: граничні строки сплати податкових зобов’язань з ПДФО та воєнного збору
Головне управління ДПС у Кіровоградській області інформує:
Граничними строками сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи є:
– для фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації про майновий стан і доходи;
– для громадян та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність – до 1 серпня року, що настає за звітним.
До уваги! Якщо граничний строк сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов'язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України).
До уваги платників податків, які у своїй діяльності використовують реєстратори розрахункових операцій
Головне управління ДПС у Кіровоградській області інформує.
Питання обмеження розрахунків готівкою між фізичними особами та фізичними особами – підприємцями із суб’єктами господарювання встановлюються і регулюються Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148).
Також зазначеним положенням визначається Порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності (далі – установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі – фізичні особи – підприємці) (далі разом у тексті – суб’єкти господарювання), фізичними особами.
Відповідно до пункту 6 розділу ІI Положення № 148 суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:
1) між собою – у розмірі до 10000 (десяти тисяч) гривень включно;
2) з фізичними особами – у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) гривень включно.
Платежі понад установлені граничні суми проводяться через надавачів платіжних послуг шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення коштів до кас надавачів платіжних послуг для подальшого їх переказу на рахунки. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.
Обмеження, встановлене в пункті 6 розділу II цього Положення, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою платіжного інструменту.
Також пунктом 7 розділу ІI Положення № 148 визначено, що фізичні особи мають право здійснювати розрахунки готівкою:
1) із суб’єктами господарювання протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами – у розмірі до 50000 (п’ятдесят тисяч) гривень включно.
Платежі на суму, що перевищує 50000 гривень, проводяться через надавачів платіжних послуг шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення коштів до кас надавачів платіжних послуг для подальшого їх переказу на рахунки;
2) між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі до 50000 (п’ятдесяти тисяч) гривень включно.
Платежі на суму, яка перевищує 50000 гривень, здійснюються шляхом переказу коштів із рахунку на рахунок або внесення та/або переказу коштів на рахунки.
Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що оскільки пункти 6 та 7 розділу ІІ Положення № 148 визначають обмеження лише для готівкових розрахунків, то суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки у безготівковій формі за допомогою електронних платіжних засобів (POS-термінал, інтернет-еквайринг) протягом одного дня за одними або кількома платіжними документами з фізичними особами та фізичними – особами підприємцями без обмежень суми протягом одного дня.
«Калькулятор податку на майно» – новий сервіс ДПС
Головне управління ДПС у Кіровоградській області інформує, що Державною податковою службою України розроблено новий сервіс – «Калькулятор податку на майно».
Він надає можливість громадянам самостійно здійснювати на вебпорталі ДПС розрахунок сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю з фізичних осіб.
Крім того, новий сервіс сприятиме підвищенню обізнаності громадян та якості сплати податку на нерухоме майно.
«Калькулятор податку на майно» розміщено на вебпорталі Державної податкової служби України (https://tax.gov.ua) у блоці «Е-СЕРВІСИ».
Чи можуть платники податків отримати інформаційні, консультаційні, довідкові та інші послуги без особистого звернення
до контролюючого органу?
Отримати інформаційні, консультаційні, довідкові та інші послуги без особистого звернення до контролюючого органу платники податків мають можливість на вебпорталі ДПС України (https://tax.gov.ua/) за допомогою загальнодоступного інформаційно – довідкового ресурсу - «ЗІР», в рубриках «Письмові консультації», «Запитання – відповіді з бази знань» та «Нормативні та інформаційні документи». Також платники податків можуть отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оnline, зателефонувавши до Контакт-центру ДПС за номером телефону 0-800-501-007. Крім того, відповіді на необхідні питання можна знайти в Єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.
Також для платників податків доступний електронний сервіс чат-бот «InfoTAX» ДПС України. Електронний сервіс «InfoTAX» надає можливість зареєстрованим користувачам через месенджери Telegram та Viber отримувати актуальну інформацію про себе: стан розрахунків з бюджетом, реєстраційні та облікові дані, результати обробки документів, а також має нагадування про необхідність подання звітності та сплати податків.
Для підключення чат-боту необхідно у відповідному месенджері (Telegram/Viber) знайти «InfoTAX», в якому перейти за посиланням до Електронного кабінету для ідентифікації та завершення налаштування нового сервісу.
Громадяни зобов’язані інформувати податкову
про зміну облікових даних
У разі зміни даних, зокрема місця проживання (податкової адреси), зміни прізвища, імені чи по батькові, фізична особа зобов’язана повідомити податкову службу впродовж місяця з дня виникнення таких змін, - звертають увагу платників податків у Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області.
Для повідомлення податкової служби про зміну облікових даних необхідно заповнити та подати заяву за формою № 5-ДР, а у разі, якщо з релігійних переконань громадянин відмовився від отримання ідентифікаційного коду, то в такому випадку передбачена інша форма заяви – № 5-ДРП.
Подати обидві форми заяви можна як до Центрів обслуговування платників, так і через Електронний кабінет (https://cabinet.tax.gov.ua). Також до заяви необхідно додати копію документа чи сканкопію у разі подання в електронному вигляді, що підтверджує зміни, наприклад, свідоцтво про шлюб чи свідоцтво про зміну імені та інші.
Про оновлення облікових даних, насамперед, варто подбати власникам нерухомості та землі, оскільки до 1 липня поточного року податкові повідомлення-рішення про нараховані суми майнових податків надсилаються платникам за місцем реєстрації, наявним в інформаційних базах податкової служби.
Завдяки оновленню даних власники майна своєчасно отримають інформацію від податкової служби про нараховані податки, а отже й своєчасно їх сплатять, не порушуючи граничні терміни.
Якщо не повідомити про зміну місця реєстрації – податкове повідомлення для сплати податку буде надіслано на стару адресу. А це може призвести до виникнення податкового боргу та застосування штрафних санкцій.
Нагадаємо, що всі платники податків мають можливість самостійно провести звірку щодо розрахунків з бюджетом через Електронний кабінет.
Обов’язковою передумовою початку здійснення господарської діяльності є державна реєстрація
Головне управління ДПС у Кіровоградській області нагадує платникам податків та громадянам про необхідність реєстрації суб’єктами господарювання у випадку здійснення системної господарської діяльності з продажу товарів (надання послуг). Це – обов’язкова передумова початку здійснення господарської діяльності.
Відсутність державної реєстрації призводить до притягнення відповідних посадових осіб до адміністративної (ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення) та, в певних випадках, до кримінальної (ст. 201 Кримінального кодексу України) відповідальності.
Багато українських підприємців нехтують обов’язком реєстрації підприємницької діяльності. Такий підхід є цілком неприйнятним, порушує встановлені законом вимоги, а саме:
- здійснення господарської діяльності без державної реєстрації;
- використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та відсутність мінімальних соціальних гарантій;
- виплата заробітної плати «в конвертах»;
- продаж товару, який придбаний без документів, або імпортований без офіційного митного оформлення;
- непроведення розрахунків через РРО/ПРРО;
- проведення розрахунків через банківські картки фізичних осіб;
- ухилення від сплати податків тощо.
Державна реєстрація суб’єктів підприємницької діяльності здійснюється та регулюється Податковим кодексом України, Законами України «Про підприємництво» від 07 лютого 1991 року № 698-ХІІ (із змінами), «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 № 755-IV (із змінами) та іншими законодавчими актами.
ДПС постійно отримує інформацію про факти здійснення системної господарської діяльності без державної реєстрації. Всі випадки досліджуються та перевіряються працівниками податкових органів, а у випадку підтвердження наданої інформації вживаються відповідні заходи реагування, в тому числі податкові перевірки.
Яким чином здійснюється скасування реєстрації ПРРО?
Головне управління ДПС у Кіровоградській області інформує, що порядок застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) регулюється Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» (далі – Порядок № 317).
Порядок скасування реєстрації ПРРО встановлено розд. III Порядку № 317.
Так, відповідно до пп. 1, 2 розд. III Порядку № 317 реєстрація ПРРО діє до дати скасування реєстрації ПРРО, що здійснюється шляхом виключення його з реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі.
Реєстрація ПРРО скасовується на підставі Заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316604) (додаток 1 до Порядку № 317) (далі – Заява) з позначкою «Скасування реєстрації», яка подається засобами Електронного кабінету чи засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J/F 1316701) (додаток 2 до Порядку № 317) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа».
До подання Заяви про скасування реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання має забезпечити передачу всіх копій створених ПРРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера, електронних фіскальних звітних чеків та повідомлень, передбачених Порядком № 317.
Пунктом 3 розд. III Порядку № 317 передбачено, що реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером, якщо:
- до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи або державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця;
- щодо господарської одиниці, де використовується ПРРО, суб’єкт господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) як про закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання (повідомлення за ф. № 20-ОПП);
- щодо суб’єкта господарювання наявне судове рішення, що набрало законної сили, про ліквідацію у зв’язку з банкрутством або про припинення, що не пов’язане з банкрутством, про визнання недійсними установчих документів;
- стосовно фізичної особи – підприємця наявні дані про те, що особа померла, оголошена померлою, визнана недієздатною або безвісно відсутньою, чи її цивільну дієздатність обмежено;
- суб’єкта господарювання знято з обліку в контролюючих органах у інших випадках, передбачених ст. 67 ПКУ та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Повідомлення про скасування реєстрації ПРРО направляється суб’єкту господарювання засобами Електронного кабінету із зазначенням підстав (п. 4 розд. III Порядку № 317).