НОВОПРАЗЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА

Кіровоградська область, Олександрійський район

ЦЕНТР ЗАЙНЯТОСТІ ІНФОРМУЄ

Дата: 25.07.2022 16:16
Кількість переглядів: 148

Фото без опису

Питання – відповіді

Які зміни відбулися з питань компенсації роботодавцям витрат на оплату праці переселенців?

 

Нагадаємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2022 № 735 «Про особливості реалізації державної політики у сферах зайнятості та загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття під час воєнного стану та після його припинення або скасування» (набрала чинності 02.07.2022) унормовано низку питань у сфері зайнятості та страхування на випадок безробіття.

Зміни, зокрема, внесені також до Порядку надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 331 (далі - Порядок).

Цими змінами встановлено, що одним із додатків до заяви про надання компенсації є копія наказу про працевлаштування особи або документ, що підтверджує працевлаштування особи на умовах, передбачених пунктом 2 Порядку.  Раніше ж необхідно було надавати одночасно копію наказу і документ, що підтверджує відповідне працевлаштування.

Також визначено, що у разі підтвердження за результатами додаткової перевірки факту невідповідності роботодавця або працівника вимогам Порядку (що були отримані за результатами верифікації, здійсненої Мінфіном) після прийняття регіональним центром зайнятості рішення щодо надання компенсації витрат таке рішення скасовується. У такому випадку кошти, виплачені роботодавцю, підлягають поверненню.

Примітка. Ознайомитися з текстом зміненого Порядку можна на парламентській вебсторінці за посиланням https://cutt.ly/pLZtx2I 

 

 

#Електронний_кадровий_клуб #питання_відповіді #служба_зайнятості

 

Фото без опису

Питання – відповіді

Які гранти передбачені законодавством для підтримки підприємництва?

Нещодавно уряд прийняв декілька постанов, які передбачають заходи щодо підтримки підприємництва. Серед них – постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2022 № 738 «Деякі питання надання грантів бізнесу». Вона набрала чинності 1 липня 2022 року.

Вказаною постановою затверджено:

- Порядок надання мікрогрантів на створення або розвиток власного бізнесу;

- Порядок надання грантів для створення або розвитку садівництва, ягідництва та виноградарства;

- Порядок надання грантів для створення або розвитку тепличного господарства.

Слід зазначити, що перший із вказаних порядків передбачає безпосередню участь Державної служби зайнятості в його реалізації.  Про це невдовзі на нашій сторінці буде розміщена більш детальна інформація.

У наступних матеріалах також планується надати інформацію про участь державної служби зайнятості у процесах, пов’язаних зі створенням нових робочих місць щодо грантових програм садівництва та тепличного господарства. 

Примітка. Ознайомитися з текстом постанови № 738 можна тут https://cutt.ly/uLuK8Nm 

Якщо у вас виникають питання, пов'язані зі сферою зайнятості, звертайтеся до найближчого центру зайнятості чи філії за місцем вашого перебування або за телефонами, що розміщені тут https://cutt.ly/oJ8G2q9

Крім того, пропонуємо доєднатися до чат-боту державної служби зайнятості у Telegram https://t.me/DCZWorkNowBbot .

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

Фото без опису

Україна - країна підприємців: 1 липня стартувало 6 проектів за програмою «єРобота»

Пропонуємо ознайомитися з програмами з розвитку підприємництва та навчання

«Новий рівень»

Хто може долучитися до участі? Підприємці з агропромислового комплексу, металургії, деревообробки, виробництва меблів тощо. Програма передбачає залучення до 8 млн гривень для започаткування чи розвитку власної справи в зазначених галузях. Для першої тисячі заявників держава співфінансує 70% від вартості проекту, решту оплачує отримувач. Для наступних заяв держава надає кошти у розмірі до 50% вартості проекту. Подати заявку можна на порталі Дія. Рішення щодо надання гранту ухвалюється на основі оцінки бізнес-проекту та перевірки ділової репутації заявника.

Важливо! Упродовж трьох років підприємець має сплати податки та ЄСВ у розмірі гранту та створити не менше 25 робочих місць.

«Свій сад» та «Своя теплиця»

Програми розвитку тепличного господарства та садівництва передбачають надання грантів на реалізацію типових проектів, затверджених Мінагрополітики.

Побудувати теплицю - отримати до 7 млн гривень співфінансування. Для першої тисячі заявок держава компенсує 70% від вартості проекту, для всіх наступних – 50%. Для тих, хто планує закласти сад, передбачається співфінансування в залежності від типу рослин, що висаджуються: для першої тисячі гектарів держава компенсує 70% вартості проекту, для наступних – 50%. Заявку на участь підприємці можуть подати через Портал Дія або у відділеннях уповноважених системно важливих банків, перелік яких визначає Національний банк України. Рішення про надання гранту приймається Мінагрополітики за умови наявності правильно оформленої заявки з додатками (типовий проект та бізнес-план).

Очікування: створення 40 нових постійних та сезонних робочих місць у тепличному господарстві та від 3 до 20 нових постійних та сезонних робочих місць – у садовому.

«Стартап»

Проект з реалізації стартапів як для розробників готових технологічних рішень, так і для спеціалістів, які мають ідею проекту. Це безповоротні гранти від 750 тис. до 3,5 млн грн, або поворотна допомога від 3, 5 млн до 8 млн грн.

Отримані кошти можна витрати на заробітну плату, маркетинг, R&D (Research and Development). Умови отримання гранту - створення від 3 до 10 робочих місць. Заявку на участь у програмі слід подати через сайт Фонду розвитку інновацій. Фінансування проектів відбувається на конкурсній основі. Упродовж 2 років отримувач гранту має повернути 50% суми як сплату податків та зборів.

«Старт в ІТ»

Це оплата навчання для громадян, які втратили роботу, перебувають у простої, неоплачуваних відпустках, внутрішньо переміщені особи та всі, хто хочуть здобути нову професію в IT.

Пакет документів разом із заявкою на участь подається через Портал Дія. Рішення приймається Державним центром зайнятості. Учасникам проекту надається електронний сертифікат для професійного навчання, який гарантує оплату навчальних послуг. Упродовж 10 робочих днів на основі сертифікату необхідно укласти договір із закладом освіти. Усі учасники проекту після завершення навчання зобов’язуються протягом 30 днів працевлаштуватися або започаткувати бізнес у сфері ІТ.

Пропонуємо обрати одну з програм і долучитися до неї вже зараз! Бо економіка - це наш другий фронт, а робота - це наша зброя перемоги!

Зокрема, якщо у вас виникають питання, пов'язані зі сферою зайнятості, відповіді можна отримати, звернувшись до найближчого центру зайнятості чи філії за місцем вашого перебування або за телефонами, що розміщені тут https://cutt.ly/oJ8G2q9.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

Фото без опису

Допомога по частковому безробіттю для роботодавців: порядок, умови, тривалість

24 червня 2022 року набула чинності Постанова Уряду № 702, якою затверджено Порядок надання допомоги по частковому безробіттю.

Повний текст Постанови  - за посиланням https://is.gd/dqgsQ6

Хто може отримати допомогу?

Застраховані особи (працівники та ФОП) у разі втрати ними частини заробітної плати через зупинення (скорочення) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг) з причин економічного, технологічного характеру, виникнення надзвичайної ситуації, введення надзвичайного або воєнного стану, встановлення карантину.

Які умови 

?- зупинення виробництва продукції не менш як 20 відсотків чисельності працівників роботодавця;

- рівень скорочення тривалості робочого часу та доходу ФОП становить 30 і більше відсотків на місяць;

- відсутність у роботодавця або ФОП, яка є застрахованою особою, заборгованості із виплати заробітної плати та сплати ЄВ або сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування протягом шести місяців, що передують місяцю зупинення (скорочення) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг);

- сплата роботодавцем за кожного працівника або фізичною особою-підприємцем, яка є застрахованою особою, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом останніх шести місяців, що передують місяцю, в якому почалося зупинення (скорочення) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг);

- роботодавець не є фондом соціального страхування.

Хто надає допомогу

Допомога по частковому безробіттю надається центром зайнятості за зверненням роботодавця або ФОП.

Виплата працівникам допомоги по частковому безробіттю здійснюється роботодавцем, з яким оформлено трудові відносини. Важливо: допомога не виплачується співробітникам, які працюють за сумісництвом.

Виплата не здійснюється працівникові в період простою та відпустки без збереження заробітної плати і в разі призупинення трудових відносин.

Тривалість виплати

Допомога надається роботодавцям для виплати допомоги по частковому безробіттю працівникам, а також ФОП, які є застрахованими особами, на строк зупинення виробництва продукції, але не більш як 180 календарних днів сумарно протягом 36 місяців з дня зупинення (скорочення) виробництва.

Перелік документів

Роботодавець або ФОП подає до центру зайнятості заяву про надання допомоги по частковому безробіттю: 

  • в електронній формі з цифровим підписом на адресу офіційної електронної пошти центру зайнятості за місцем провадження господарської діяльності;

  • у паперовій формі — особисто до центру зайнятості.

Форма заяви затверджується Державним центром зайнятості.

До заяви додають:

  • роботодавець відомості про працівників, у яких виникло право на допомогу (згідно з Порядком, за формою згідно з додатком 1);

  • фізична особа-підприємець, яка є застрахованою особою та звертається по отримання допомоги, відомості про себе за формою згідно з додатком 2.

У разі подання відомостей про себе та найманих працівників фізична особа-підприємець, яка є застрахованою особою, подає відомості за формами згідно з додатками 1 і 2. 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

Фото без опису

Роботодавцям про З-ПН: з 7 липня звітуємо про вакансії за новою формою

 

Роботодавці мають подавати до центрів зайнятості інформацію про вакансії за формою звітності № 3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії).

Форма звітності та порядок її подання затверджені наказом Міністерства економіки України від 12.04.2022 № 827-22 (набрав чинності 07.07.2022), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.05.2022 № 565/37901.

З набранням чинності вищевказаним наказом, втратив чинність наказ Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 № 316, яким попередньо була затверджена форма звітності.

Наразі, форма звітності № 3-ПН складається з адресної частини та таблиці “Основні дані про вакансію(ї)”. Додатком до форми єВідомості про вакансію(ї).

 

Чи обовязково роботодавець має подавати інформацію про вакансії?

У таблиці основних даних про вакансії роботодавець зазначає інформацію про способи укомплектування вакансій. Їх три:

за сприянням державної служби зайнятості;

за сприянням служби та одночасно із підбором кадрів роботодавцем самостійно;

тільки самостійний підбір кадрів.

Якщо обирається спосіб укомплектування за сприянням служби, заповнюються також відомості про вакансії. Навіть у разі укомплектування вакансій роботодавцем виключно самостійно, ним має бути обовязково подана форма звітності № 3-ПН.

У які строки подається форма звітності?

Звітність має подаватися з дня виникнення у роботодавця потреби в підборі працівників та/або з дати відкриття вакансії, але не пізніше ніж через три робочі дні з такої дати. Датою відкриття вакансії  є наступний день після створення нового робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

 

Чи зобов’язані фопівці подавати інформацію про вакансії?

Відповідно до вимог Порядку подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” така форма має подаватися до центрів зайнятості юридичними особами та фізичними особами-підприємцями, які в межах трудових відносин використовують працю фізичних осіб, за наявності попиту на робочу силу.

 

Чи можуть кадровики заповняти форми звітності разом з фахівцями служби зайнятості?

Беззаперечно так.

Додаток до форми “Відомості про вакансію(ї)” може бути заповнений працівником кадрової служби роботодавця самостійно, за допомогою фахівця центру зайнятості чи виключно таким фахівцем.

Рекомендується належно зазначати інформацію про завдання, обовязки, наводити опис робіт, які має виконувати працівник. Має бути визначено режим роботи, умови організації праці. Необхідно визначити вимоги до освіти майбутнього працівника. У разі вимог до досвіду роботи, зазначається відповідна інформація. Може бути наведена інформація про елементи вхідного оцінювання кандидата.

Формування відомостей бажано здійснювати з урахуванням вимог до професії, що визначені відповідним професійним стандартом. Ці стандарти затверджуються Міністерством економіки України. З текстом стандартів можливо ознайомитись на вебсторінках міністерства та Національного агентства кваліфікацій.

 

Чи може роботодавець в інформації про вакансію зазначати вимоги до статі та віку працівника?

Інформація щодо вимог до кандидата на працевлаштування зазначається роботодавцем у відомостях про вакансію. Можуть бути зазначені, серед іншого, вимоги щодо освітнього рівня, освітньо-кваліфікаційного рівня, спеціальності, професійної кваліфікації, стажу роботи.

Може бути зазначена також інформація про додаткові вміння, знання, навички, вимоги до працівника. Але такі вимоги не мають містити дискримінаційних обмежень.

Так, заборонено роботодавцю в оголошеннях про вакансію зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам чи чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі. Забороняється висувати вимоги, що надають переваги одній із статей.

 

Чи може інформація про вакансію бути подана до служби зайнятості в електронній формі?

Форма звітності № 3-ПН може подаватися до центру зайнятості в паперовій або електронній формі. Для подання звітності через Єдиний державний вебпортал електронних послуг роботодавцю необхідно мати електронний підпис або печатку, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.

Подавати форму можна також через сервіс Електронний кабінет роботодавця на вебсайті Державної служби зайнятості. Якщо електронний звіт подається через кабінет без накладення електронного підпису, необхідно підтвердити його паперовою формою. Така форма подається протягом 5 робочих днів з дня подання електронної форми звітності.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь