В умовах карантину: рекомендації щодо роботи закладів харчування
Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 2 червня 2020 року №32 «Про внесення змін до Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) внесені зміни до попередньої постанови Головного державного санітарного лікаря України від 9 травня 2020 року №18.
Відповідно до постанови № 32 суб’єктам господарювання, котрі здійснюють свою діяльність у сфері харчування громадян, а також працівникам та відвідувачам цих закладів, необхідно на період карантину дотримуватися таких правил:
- Перед початком зміни необхідно проводити температурний скринінг усім працівникам закладу. Працівники з температурою тіла понад 37,2 градуса або ознаками респіраторних захворювань не допускаються до роботи.
- На вході до закладу або поруч з місцем видачі замовлень організовується місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією ізопропилових спиртів понад 60% та понад 70% для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник на місце дезінфекції.
- У закладі харчування біля місць потенційного скупчення людей має бути нанесене маркування для перебування людей у черзі на відстані не менше 1,5 метра.
- Необхідно забезпечити дотримання відстані не менше 1,5 метри між столиками у закладі харчування та перебування за одним столом одночасно не більше 4 осіб (не враховуючи дітей віком до 14 років), якщо столи не відокремлені один від одного суцільною перегородкою.
- Меню необхідно розміщувати для безконтактного ознайомлення біля входу або місця приймання замовлення. Можливе використання одноразових паперових меню з подальшою їх утилізацією.
- Видача замовлень у багаторазовому посуді здійснюється виключно за наявності умов для його миття при високих температурах у посудомийній машині з використанням миючих засобів.
- Дозволяється використання одноразового посуду з картону або паперу.
- Необхідно забезпечити можливість безготівкового розрахунку за замовлення.
- Персонал, який обслуговує клієнтів на літніх майданчиках, отримує замовлення та розраховує клієнтів без входу до приміщення.
- Адміністрація та персонал закладів самостійно контролює недопущення черг та скупчення відвідувачів.
- Працівники закладів харчування мають бути одягнені в медичну маску або респіратор, окуляри та одноразові рукавички.
- Адміністрація закладу повинна провести навчання з персоналом щодо використання та утилізації засобів індивідуального захисту та забезпечувати контроль над дотриманням правил.
У приміщенні закладу громадського харчування забороняється:
- самостійний вхід відвідувачів до закладу без супроводу працівника;
- функціонування дитячих кімнат;
- проведення свят, банкетів, публічних подій, в яких беруть участь понад 10 осіб;
- функціонування буфетів самообслуговування.
Суб’єкт господарської діяльності повинен забезпечити:
- постійну наявність рідкого мила, антисептиків, паперових рушників у санвузлах;
- інформування клієнтів щодо умов обслуговування;
- вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках, місць контакту рук працівників та клієнтів з використанням миючих та дезінфекційних засобів кожні 2 години, перед відкриттям та після завершення робочого дня;
- централізований збір та утилізацію використаних засобів індивідуального захисту;
Працівники повинні:
- регулярно мити руки з милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, після обслуговування клієнтів, прибирання, відвідування громадських місць;
- утримуватися від дотиків обличчя руками;
- утримуватися від контакту з особами, які мають ознаки респіраторних захворювань;
- самоізолюватися і разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
Відвідувачі повинні:
- обробляти руки антисептиком перед входом до закладу громадського харчування;
- дотримуватися дистанції у 1,5 метра;
- заходити до закладу та пересуватися по ньому у захисній масці, що прикриває рот та ніс (окрім часу сидіння за столом з метою прийому їжі).